badgirls-rangarang

badgirls-rangarang

badgirls-rangarang
badgirls-rangarang

badgirls-rangarang

badgirls-rangarang

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) در 21 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
پکیج آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
دانلود پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
خرید پروتکل آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
جلسات درمانی آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

 

پکیج (پروتکل) گروهی آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش در 21 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


ویژگی های منحصر به فرد این فایل:

آماده شده در 8 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

آماده شده در 21 صفحه به صورت جامع (فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5)

فرمت فایل: ورد با فرمت docx

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

دارای متن کامل جلسات


فهرست مطالب

جلسه اول: معارفه و آشنایی، معرفی کلی آموزش ابراز وجود و تعیین اهداف درمان

جلسه دوم: تشخیص رفتار مبتنی بر ابراز وجود و رفتارهای غیر جرات ورزانه (منفعل، پرخاشگرانه)

جلسه سوم: بحث در خصوص حقوق افراد، مهارت های درخواست کردن و علل و پیامدهای عدم درخواست

جلسه چهارم و پنجم: ابراز درخواست های غیر منطقی، علل دشواری در نه گفتن و توانایی نه گفتن

جلسه ششم: ابراز احساسات مثبت

جلسه هفتم: بجث در خصوص انتقاد، برخورد موثر و مناسب با انتقاد

جلسه هشتم: تمرین مهارت ها و رفع هر گونه ابهام در خصوص جلسات پیشین


نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:

جلسه اول

هدف: معارفه و آشنایی، تبیین مفهوم هراس اجتماعی و ابراز وجود

روند کار:

پس از سلام و خوش آمد گویی به منظور آشنا شدن اعضا با یکدیگر از آن ها خواسته شد به صورت گروههای ۲ نفره در آیند و در طی چند دقیقه (۱۵-۵) سعی کنند طرف مقابل خود را بشناسند و سپس هر فرد سوال معرفی طرف مقابل خوب به اعضای گروه است. بعد از آن از اعضا خواسته شد تا ذهنیت و انتظارات خود را از شرکت در این جلسه گروهی بیان کنند بدینوسیله انتظارات اعضا از شرکت در جلسات مشخص گردید.

پس از معارفه و آشنایی قوانین گروه مشخص شد مهم ترین قوانینی که بر آن ها تأکید گشت عبارت بود از: 1- اجتناب از صحبت های منفی

۲- حمایت گر بودن نسبت به یکدیگر

۳- وجود فرصت برابر برای هم اعضاء و

۴- رازداری.

پس از تعیین اهداف، وظایف کلی اعضا و تعداد جلسات آموزشی بحث آغاز شد ابتدا اختلال هراس اجتماعی به طور کلی مطرح شد جنبه های جسمانی، شناختی و رفتاری اختلال بیان شد. سپس از اعضا خواسته شد تا تعدادی از موقعیت هایی را که در آن، هراس مواجهند و این علائم را در طی ۱۰ دقیقه مشخص کنند. بعد از تعیین موقعیت ها و دادن بازخورد به اعضا به این بحث پرداخته شد که یکی از عمل هراس اجتماعی کمبود مهارت های اجتماعی و ابراز وجود است. پس از استراحت کوتاه و پذیرایی از اعضا، در بخش دوم جلسه پژوهشگر به تعریف و بیان ضرورت ابراز وجود و نواید آن در زندگی پرداخت و برای شروع آموزش مهارت های ابراز وجود ابتدا شرکت کنندگان را با سوالاتی به چالش طلبید:

1- آیا پس از رسیدن به هدف هایی که برای خود در نظر گرفته اید، می توانید احساس شادی و سرافرازی خود را بیان کنید؟

۲- آیا می توانید به دلیل موفقیت در کارهایی که در نظر تان است به خودتان تبریک بگویید؟

3- آیا به هنگام شکست می توانید صادقانه و با تبسمی بر لب اشتباهات خود را بپذیرند؟

۴- آیا می توانید به کسانی که با تلفن یا با درخواست های خود باعث اختلال در برنامه شما می شوند بگوئید که مزاحم کارتان نشوند؟

۵- آیا در مدت اجرای برنامه آموزشی ابراز وجود، می توانید خواسته های خود را بر خواسته های دیگران ترجیح بدهید و به دیگران نه بگوئید؟

۶- آیا می توانید احساس شایستگی کنید و کارهایی که در حد توانشان است را بپذیرید؟

۷- اگر خواسته دیگران را نبپذیرید و بخواهید طبق برنامه خود پیش بروید، چقدر احساس ناراحتی می کنید؟

با مطرح کردن سوالات فوق شرکت کنندگان با توجه به اینکه اکثرا ابراز داشتند که خود را فاقد آگاهی از مهارت ابراز وجود می دانند و با اطمینان از اینکه این مهارت آموختنی است، در شرایط چالش انگیزی بین نیاز به ابراز وجود و عدم آگاهی از این مهارت قرار گرفتند. برای آنان توضیح داده شد که در چنین مواقعی رفتارهای منفعالانه و پرخاشگرانه کارساز نیست بلکه با استفاده از مهارتهای ابراز وجود می توانند از نیازها و خواسته های خود مطلع شوند و برای احساس و فکر خود را بدون افکار حقوق دیگران مطالبه کند، آرامشی درونی داشته باشند احساس استقلال کنند، با همه صادق باشند، در روابط با دیگران درستکار باشند و با صراحت خود را بیان کنند.


جلسه دوم

هدف: معرفی انواع سبک های ارتباطی شامل منفعالانه، پرخاشگرانه، ابراز مندانه

جلسه با ذکر خلاصه ای از محتوای جلسه قبل شروع می شود و تکالیف خانگی مورد بررسی قرار گرفت. سپس سه سبک ارتباطی به شرح ذیل و به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت:

رفتار و نگرش منفعلانه

اشخاصی که رفتار و نگرش منفعل دارند، فاقد اعتماد به نفس هستند، این افراد خود را با دیگران مقایسه می کنند و در این مقایسه در می یابند که چیزهایی کم دارند این افراد غالبا با اشخاصی مواجهه میشوند که افراد دارای نگرش و رفتار منفعالانه را سرزنش می کنند. افرادیکه نگرش و رفتار آن ها پرخاشگرانه است، تمایل دارند که از طریق تحقیر و سرزنش دیگران، فقدان اعتماد به نفس در خودشان مقابله کنند. بنابراین شخص منفعل اغلب یک آماج بی دفاع و آسان جهت حمله است.

دانلود پکیج (پروتکل) آموزش ابراز وجود (جرات ورزی) به شیوه ایفای نقش

کاهش وزن پاپایا30 تایی کاهش وزن گوجی30تایی طرح جدید قرص لاغری پلاتین30تایی لیبلدار صورت دستگاه صافکاری جادویی خودرو

آپلود عکس

 

آپلود عکس

کاهش وزن رزبری30 تایی

کاهش وزن platinnew طرح جدید 32 عددی

کاهش وزن پاپایا30 تایی

کاهش وزن گوجی30تایی طرح جدید

قرص لاغری پلاتین30تایی لیبلدار صورت

دستگاه صافکاری جادویی خودرو

کاهش وزن platinnew طرح جدید 32 عددی

قرص افزایش وزن کینگ قهوه ایی 60 تایی جدید

کلید لمسی هوشمند چهار پل با رویه شیشه

کلید هوشمند کولر آبی با ریموت کنترل

لامپ LED رقص نور اتومبیل و موبایل

کاهش وزن رزبری30 تایی

کاهش وزن platinnew طرح جدید 32 عددی

کاهش وزن پاپایا30 تایی

کاهش وزن گوجی30تایی طرح جدید

دستگاه صافکاری جادویی خودرو

فندک الکتریکی (شارژی) چراغ قوه دار

متر قفل دار جمع شونده

جاروبرقی شارژی همراه

ذخیره کننده برق کامپیوتر

هولدر موبایل چرخشی Spiner Holder

الفا اسلیم 50 کپسولی اورجینال به همراه کمربند لاغری رایگان

کاهش وزن سریع و طبیعی در خانه alpa50

تابلو برق کنترل پمپ آب و پکیج با موبایل از راه دور

چراغ لمسی خودرو carle

قرص پاپایا papaya یا پاپایا اسلیم

چراغ دیواری خورشیدی Solar Plus

پاوربانک سولار خورشیدی

دوربین کوچک nd

مودم آسانسورElevator modem

تلفن اضطراری آسانسورElevator emergency phone

مبدل سیم کارت با باتری داخلی

مبدل سیم کارت با وای فای

مبدل سیمکارتی به تلفن با آنتن سیم دار

مبدل سیم کارت با باتری داخلی

تلفن اضطراری آسانسور

تبدیل سیمکارت به خط ثابت

قرص پلاتین platin لیبل براق

دوربین مدار بسته panama حرفه ایی کد 1553

پودر افزایش وزن گین آپ طرح جدید

کاهش وزن آلفا50 تایی

اکسیژن سنج Pulse Oximeter Lk88

باتری شارژی usb

دستگاه هشدار دهنده نشت گاز ونوس سری A

تایمر آبیاری و مه پاش شیشه

فندک الکتریکی (شارژی) چراغ قوه دار

متر قفل دار جمع شونده

جاروبرقی شارژی همراه

اکسیژن سنج Pulse Oximeter Lk88

 

دانلود پاورپوینت آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی

پاورپوینت آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی

دانلود پاورپوینت آهن وآهن یاری در دختران دبیرستانی بررسی آهن وآهن یاری در دختران دبیرستانی پاورپوینت جامع و کامل آهن وآهن یاری در دختران دبیرستانی کاملترین پاورپوینت آهن وآهن یاری در دختران دبیرستانی پکیج پاورپوینت آهن وآهن یاری در دختران دبیرستانی مقاله آهن وآهن یاری در دختران دبیرستانی تحقیق آهن وآهن یاری در دختران دبیرستانی

دانلود پاورپوینت آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی

دانلود پاورپوینت آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی
بررسی آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی
پاورپوینت جامع و کامل آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی
کاملترین پاورپوینت آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی
پکیج پاورپوینت آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی
مقاله آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی
تحقیق آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 154 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 31 صفحه

آهن وآهن یاری در دختران دبیرستانی

آهن چیست؟ آهن یک ماده مغذی مورد نیاز برای ادامه حیات است.

آهن اساسی ترین ماده اولیه برای ساختن گلبولهای قرمز خون می باشد.

برای ساخته شدن گلبولهای قرمز خون بدن به مواد مغذی مختلفی مثل آهن ، اسید فولیک ، ویتامین ب 6 ، ویتامین ب 12 ، ویتامین ث وپروتئین نیاز دارد که باید از طریق غذایی روزانه تامین می شود.

نقش گلبول قرمز خون انتقال اکسیژن به سلولهای بدن است . کمبود آهن وکم خونی فقر آهن چیست ؟ چنانچه برای ساختن گلبولهای قرمز خون ، آهن به مقدار کافی دردسترس بدن نباشد ابتدا فرد ازذخائر آهن بدن خوداستفاده می کند ، سپس درصورت ادامه کمبود ، ذخائر آهن بدن کاهش می یابد .

زمانیکه کمبود آهن ادامه یابد ، ذخائر آهن بدن تخلیه می شود و کم خونی فقر آهن بروز می کند . بیش از 2 میلیارد نفر از مردم جهان دچار کمبود آهن کم خونی هستند
کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن یکی از شایع ترین مشکلات تغذیه ای در جهان است .

کم خونی فقر آهن به دلیل کاهش ظرفیت کاری و قـدرت تولید پیامـد های نامطلوب بهداشتی ، اجتماعی و اقتصادی به دنبال دارد .
چه عواملی موجب کمبود آهن و کم خونی فقر آهن می شود ؟ کمبود آهن در رژیم غذایی روزانه

پایین بودن جذب آهن رژیم غذایی
(آهن موجود در غذاهای گیاهی مثل حبوبات و سبزیجات به مقدار کم جذب می شود )

افزایش نیاز بدن به آهن در بارداری و رشد(کودکی و نوجوانی )

دفع زیاد آهن به دلیل خونریزی شدید در دوران قاعدگی و یا بیماریهای دستگاه گوارش مثل : زخم معده – زخم اثنی عشر – بواسیر – و خونریزی مکرربینی در کودکان .

ابتلا به آلودگیهای انگلی مثل ابتلا به کرم قلابدار و ژیار دیا

ابتلا مکرر به بیماریهای عفونی مثل اسهال و عفونتهای تنفسی که به علت بی اشتهایی و کم شدن جذب ، موجب کمبود آهن می شود .

شروع نکردن به موقع تغذیه تکمیلی و یا نا مناسب بودن آن .

عادات و الگوهای نا مناسب غذایی مانند مصرف چای همراه با غذا و یا بلافاصله پس از صرف غذا که جذب آهن غذا را به مقدار زیادی کاهش می دهد و یا استفاده از نانهایی که با خمیر ورنیامده تهیه شده اند .

تخلیه ذخایر آهن در بدن زنان بعلت بارداریهای مکرر و با فاصله کمتر از 3 سال . 1- زنان سنین باروری بویژه زنان باردار

در دوران بارداری بعلت رشد جفت ، جنین و افزایش حجم خون مادر ، نیاز به آهن افزایش می یابد .

بارداریهای مکرر بخصوص با فاصله کم موجب تخلیه ذخائرآهن بدن مادر می شود .
چه افرادی در معرض خطر کمبود آهن و کم خونی قرار دارند ؟
2-کودکان خردسال

کودکانی که با شیر مادر تغذیه نمی شوند بیشتر در معرض خطر کم خونی فقر آهن قرار دارند چون آهن شیر مادر ، بهتر از سایر شیرها جذب می شود.

نوزادان کم وزن (کمتر از 2500گرم ) از دوتا سه ماهگی ممکن است دچار کمبود آهن شوند .

کودکان دو تا پنج سال بعلت ابتلا به عفونتهای شایع دوران کودکی (اسهال و عفونتهای تنفسی ) و آلودگیهای انگلی در معرض کمبود آن قرار دارند . کم خونی فقر آهن دردوسال اول زندگی ، اثرات غیر قابل جبرانی بررشد و تکامل مغزی کودک دارد .

3-نوجوانان

دختران وپسران نوجوان بعلت جهش رشد نوجوانی به آن بیشتری نیاز دارند، اما دختران نوجوان بعلت شروع عادت ماهیانه بیشتر در معرض خطر کم خونی قرار دارند .

4- سالمندان :
به علت مشکلات دندانی و مشکلات اقتصادی و استفاده کمتر از میوه جات و سبزیجات 1- در شیر خواران و کودکان 6 ماهه تا 9 ساله

اختلال در تکامل و هماهنگی سیستم اعصاب حرکتی
اختلال در تکامل گفتاری
کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی
تغییرات رفتاری (بی تفاوتی ، خستگی و بی حسی )
کاهش مقاومت بدن در برابر عفونتها
عوارض بهداشتی– اقتصادی- اجتماعی کم خونی فقر آهن کم خونی فقر آهن در دوران شیر خوارگی واوایل کودکی موجب کاهش ضریب هوشی می شود . کمبود آهن در دوران تحصیل موجب کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی می شود .
2- در زنان باردار

ضعف و ناتوانی بدنی
افزایش خطر مرگ و میر مادر به هنگام زایمان
افزایش خطر تولد نوزاد کم وزن –نارس و سقط جنین



3- در بزرگسالان (هر دو جنس )

کاهش قدرت کاری و ظرفیت یادگیری
خستگی زودرس علائم بروزکم خونی به میزان و شدت و تخلیه ذخائرآهن در بدن بستگی دارد این علائم عبارتند از :
رنگ پریدگی دائمی زبان و  ...

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت آهن و آهن یاری در دختران دبیرستانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه علل انزوای اجتماعی دختران مجرد

مبانی نظری و پیشینه علل انزوای اجتماعی دختران مجرد

مبانی نظری و پیشینه علل انزوای اجتماعی دختران مجرد

دانلود مبانی نظری و پیشینه علل انزوای اجتماعی دختران مجرد

مبانی نظری و پیشینه علل انزوای اجتماعی دختران مجرد
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه ..........................................................            15

2-2 تحقیقات داخلی ...............................................            16

2-3 تحقیقات خارجی ...........................................           20

2-4 جمع‌بندی تحقیقات پیشین ..............................           22

2-5 نظریات انزوای اجتماعی .......................          24                 

2-5-1 نظریات روانشناختی انزوای اجتماعی .....................     24

2-5-1-1 آثار تحلیلی فروید و کلین ...................       25

2-5-1-2 انزوای اجتماعی، تجرد و جنسیت (لاینرمن،گیلیگان،راکر و برگمن و مانتر) .........     26

2-5-1-3 انزوای اجتماعی در ارتباط با محیط زندگی شخص (نظریه سیلورمن، هورتولانوس و همکارانش) .....    28

2-5-2 نظریات جامعه شناختی انزوای اجتماعی (با تمرکز بر رویکرد روابط اجتماعی)....   29

2-5-2-1 اهمیت روابط اجتماعی ..........................    31

2-5-2-1-1روابط اجتماعی و تندرستی فردی ....................    31

2-5-2-2 اهمیت اجتماعی روابط اجتماعی ............   35

2-5-2-3 روابط اجتماعی به عنوان سرمایه اجتماعی ...........   37

2-5-2-4 روابط اجتماعی و تغییرات در محیط اجتماعی .........    38

2-5-2-5 پیامدهای اجتماعی روابط اجتماعی .................   39

2-5-2-6 انزوای اجتماعی به عنوان شکلی از محرومیت اجتماعی ...   42

2-5-2-7 علل انزوای اجتماعی .............................   45

2-5-2-8 رویکرد شبکه ای ...................................   48

2-5-2-9رویکرد تنهایی ..........................................    50

2-6 چارچوب نظری ..................................................     54

2-7 مدل نظری ..................................................… 60

دانلود مبانی نظری و پیشینه علل انزوای اجتماعی دختران مجرد

دانلود مبانی نظری و پیشینه زندگی خوابگاهی و هویت فرهنگی دختران

مبانی نظری و پیشینه زندگی خوابگاهی و هویت فرهنگی دختران

مبانی نظری و پیشینه زندگی خوابگاهی و هویت فرهنگی دختران

دانلود مبانی نظری و پیشینه زندگی خوابگاهی و هویت فرهنگی دختران

مبانی نظری و پیشینه زندگی خوابگاهی و هویت فرهنگی دختران
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

هویت فرهنگی

هویّت فرهنگی[1]: در اصطلاح مردم ­شناسی، عبارت است از خصوصیّات و ویژگی­‌های فرهنگی و تاریخی یک جامعه مانند هنر موسیقی و ادبیّات، زبان و رسوم و سنت ­های ملّی و دینی، باورها و... که در طول تاریخ نشانگر تمایز آن جامعه با جوامع دیگر است. مثلاَ فرهنگ ایرانی با همه گستردگی دارای خصوصیّات و ویژگی‌­هایی است که آن را مشخص و از فرهنگ­‌های دیگر جدا می­ سازد (طبیبی، 44:1374).

واژة «هویّت فرهنگی» به دو پدیدة معاصر اشاره دارد: از یک سو بر یک برداشت درونی از پیوستگی یا بازشناسی یک فرهنگ یا خرده فرهنگ خاص، و از سوی دیگر بر یک گرایش بیرونی در میان یک فرهنگ خاص به جهت سهمی که آن فرهنگ با دیگر فرهنگ ­ها در آن اشتراک دارد یا آن چه که آن را از فرهنگ­ های دیگر متمایز می­ سازد.

بدین سان نیازها و ارزش ­هایی که در جوامع فرهنگی مختلف در موقعیت ها و محیط ­های گوناگون توسعه یافته ­اند، مشابه نیستند. همچنین فرهنگ­ های گوناگون به طور آشکار «هویّت» متفاوتی دارند. علاوه بر این مانند همة فرایندهای اجتماعی، این فرایند به صورت ناب، عقلانی یا یک رویداد از قبل برنامه ­ریزی شده نیست. بنابراین، فرهنگ باید به مثابه نتیجة خود به خودیِ یک درهم آمیختگی رفتاری گروهی از مردم، یعنی کسانی که رابطه و کنش متقابل با یک­دیگر داشته ­اند، در نظر گرفته شود.

به عبارت دیگر، فرهنگ پدیده ­ای است که به طور کلّی محتوای آن از فرهنگی به فرهنگی دیگر متفاوت است، زیرا وضعیّت­ های زندگی این جوامع با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین هر فرهنگی بر اساس ساختارِ «منطقی» همان فرهنگ باید تحلیل شود. هر فرهنگی از منطق مربوط به همان فرهنگ پیروی می­ کند. بنابراین در هر فرهنگی، شخص باید بر اساس آنچه که اصطلاحاً نمونه ­های اوّلیّه یا ازلی نامیده، ترجیحاً نسبت به نمونه­ های صوری که غالباً به طور رسمی در یک فرهنگ به صورت آشکار گسترش یافته­ اند، توجّه نشان دهد. به دلیل نفوذ غربی ­ها شخص می تواند در آسیا بیشتر از غرب یک تفاوت آشکار بین آنچه که فرهنگ «نوشتاری» و فرهنگ «غیرنوشتاری» نامیده شده، مشاهده کند (حسینی پاکدهی،88:1384).

اگر فرهنگ را ارزش ­ها و همچنین هنجارهای یک گروه معین که از آن پیروی می­ کنند بدانیم، هویّت فرهنگی، عبارت از همبستگی و یکپارچگی بافت معنوی جامعه است که به واسطه آن، افراد یک حوزه، خود را متعلّق به هم می­ دانند و از نظر دیگران متعلّق به هم شناخته می­ شوند. در این معنا هویّت فرهنگی در سطح فردی میزان همنوایی و پذیرش هنجارهای فرهنگ کلّی جامعه و نهادهای اجتماعی (خانواده، دین، دولت و...) فهم می ­شود. امّا در عین حال می­ تواند به معنای مجموعه ارزش ­ها و الگو های فکّری و رفتاری هر فرد نیز باشد چرا که افراد همواره مطابق الگوهای مصوّب جامعه و فرهنگ مسلّط فکّر و عمل نمی­ کنند.

وجه تمایز فرهنگ و هویّت فرهنگی را می ­توان در این امر دانست که فرهنگ بیشتر با فرایندهای ناخودآگاه در ارتباط است، اما هویّت فرهنگی با نوعی تعلّق در ارتباط است که غالبا خودآگاه است، زیرا بر تمایزهایی نمادین مبتنی است (گیدنز، 36:1373).


[1]. Cultural Identity

دانلود مبانی نظری و پیشینه زندگی خوابگاهی و هویت فرهنگی دختران